El patí neix als anys 20 del segle passat a les platges de Badalona. Es va crear com una embarcació de platja compost per dos flotadors simètrics de proa i popa, unes bancades, i incorporava un rem de doble pala. A finals de la dècada van tenir la idea de col·locar a aquesta embarcació de dos cascs, un arbre i una vela , neix l’actual patí de vela.
El patí es va estendre ràpidament per tot el litoral del Barcelonès i el Maresme i desprès per la resta de la costa mediterrània de Catalunya, Andalusia, València, Illes Balears, Múrcia i un petit salt a Bèlgica, Holanda, Alemanya i França.
Primer Campionat de Catalunya
L´any 1940 es va celebrar el primer Campionat de Catalunya, tot i que la Federación Regional de Vela, la va desautoritzar i va canviar el nom a Gran Premio de Barcelona.
Els germans Luís i Emili Mongé a l´any 1942 del Club Natació Badalona, dissenyen les formes dels cascs actuals del patí català, els dos iguals però amb diferències notables entre proa i popa per evitar la deriva.
Aquest disseny queda validat a una regata que se celebra a Vilanova i la Geltrú, on el disseny dels germans Mongé es va mostrar superior a la resta de patins presentats.
La Real Federación Española de Vela va reconèixer el Patí de Vela com una embarcació en sèrie, Carles Pena va ser propulsor del primer Campionat d´Espanya de Patí de Vela , celebrat al Club Natació Barcelona el 1944.
EL Patí de vela
- Patí de vela
- Eslora 5,60 metres
- Mànega 1,60 metres
- Llargada de l’arbre: 6,80 metres
- Superfície de la vela: 12,60 metres quadrats
- Pes mínim: 98 Kg
- Patí de vela junior
- Eslora: 3,98 metres
- Mànega: 1,40 metres